پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 119945
بازتاب رزمايش "محمد رسول‌الله" در رسانه‌هاي خارجي/
خبرگزاري فرانسه: اولين بار است که ايران مانوري در اين فاصله از ساحل خود انجام مي دهد/ آسوشيتدپرس:حضور ايران در آبهاي بين المللي افزايش يافته است
تاریخ انتشار : 1393/10/05 20:42:58
نمایش : 1219
هم‌زمان با آغاز رزمايش بزرگ محمد رسول‌الله در جنوب شرق کشور و آب‌هاي درياي عمان رسانه‌هاي خارجي ضمن پوشش اين رويداد نظامي، آن را نمايش ظرفيت دفاعي ايران دانستند.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، خبرگزاري فرانسه در گزارشي با اعلام آغاز اين رزمايش بزرگ نوشت: نزديک به 13 هزار نيروي نظامي قرار است در رزمايش محمد رسول الله ايران شرکت کنند و اين اولين بار است که اين کشور دست به سازماندهي اين تعداد نيرو در رزمايش‌هايش مي‌زند.

اين خبرگزاري به نقل از رسانه هاي داخلي ايران گزارش داد: اين رزمايش بزرگ که از روز پنج شنبه آغاز شد تا شش روز ادامه مي‌يابد و با هدف نمايش قدرت از تنگه هرمز تا خليج عدن گسترده شده است.

در اين رزمايش که استان‌هاي هرمزگان و سيستان و بلوچستان را نيز شامل مي‌شود،‌ ارتش ايران شامل نيروهاي هوايي و دريايي به علاوه سپاه پاسداران حضور دارند.

خبرگزاري فرانسه در پايان گزارش خود نوشت: نيروي دريايي ايران در طول سالهاي اخير حضور بين‌المللي خود را به ويژه با هدف حفاظت از کشتي‌هاي تجاري که در خليج عدن از سوي دزدان دريايي هدف حمله قرار مي گيرند افزايش داده است.

همچنين خبرگزاري ايتارتاس گزارش داد:‌ نيروهاي مسلح ايران رزمايش خود با عنوان محمد رسول الله را روز پنج شنبه در آب هاي درياي عمان آغاز کردند که هدف آن آموزش، کنترل و واکنش مناسب نيروي دريايي ارتش و نيروي هوايي است.

در اين رزمايش سلاح هاي جديد نيز آزمايش خواهند شد.

شبکه خبري راشاتودي نيز در گزارشي با پرداختن به آغاز اين رزمايش در ايران و به نقل از مقامات ايراني نوشت: ايران رزمايش شش روزه خود را با هدف نمايش قدرت نظامي و ظرفيت هاي دفاعي و آزمايش سلاح هاي جديد آغاز کرد که از تنگه هرمز تا درياي عمان گسترده شده است.

راشاتودي ادامه داد: در اين رزمايش نيروي دريايي ايران کشتي هاي جنگي و زيردريايي خود را در جنوب شرق اين کشور آزمايش خواهد کرد و واحدهاي مختلف نظامي در آن حضور خواهند داشت.

مسئولان نظامي ايران گفته اند اين تمرين نظامي هيچ خطري براي نيروهاي خارجي در خليج فارس ندارد و ايران از اين طريق مي خواهد پيام صلح و دوستي به کشورهاي همسايه اش ارسال کند.

به گزارش راشاتودي آخرين رزمايش نظامي بزرگ ايران در ماه مه سال 2013 برگزار شده بود.

علاوه بر اين ، روزنامه صهيونيستي اورشليم پست در اين باره نوشت:‌ ايران روز پنج شنبه رزمايش گسترده اي را با وسعت 22 ميليون مترمربع آغاز کرد که محمد رسول الله نام دارد. در اين مانور نظامي نيروي دريايي، زميني و هوايي حضور دارند که بنا بر اعلام ارتش اين کشور قرار است در آن زيردريايي‌هاي ايران نيز آزمايش شود.

رسانه‌هاي ديگر جهان شامل خبرگزاري آسوشيتدپرس، خبرگزاري ترند، شبکه خبري العربيه، شبکه الميادين، روزنامه يديعوت آحارونوت، روزنامه خليج تايمز، انديشکده آمريکن اينتر پرايز و... نيز بازتاب گسترده‌اي از اين رزمايش ارائه دادند.

انتهاي پيام/م

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html